Segovia Monumental

res

Reportatges

Preparem la sortida anual de 3/4 dies i aquest cop triomfa l'opció de no anar en bicicleta, farem turisme de ciutat i s'elegeix Segovia com a destí. A priori podria semblar que són molts dies per a una ciutat d'aquesta mida, al final ha resultat ideal, hi ha més coses a veure de les que en un principi ens podíem imaginar.

Escollim anar-hi en tren aprofitant l'alta velocitat i les ofertes que fan segons dies i horari. El trajecte és clar, Barcelona · Madrid (Puerta de Atocha), canvi d'estació cap a Chamartin per a fer un Madrid (Chamartin) · Segovia. Cal dir que hi ha un enllaç de Cercanias entre les dues estacions i que l'estació de Segovia és en un descampat que obliga a agafar taxi o bé un autobús. Taxi en el nostre cas.

L'anada fins a Madrid la fem en un AVLO (Alta velocitat barata) i a Segovia gaudim d'un AVE com deu mana. La tornada la farem en ambdós trajectes amb un AVE.

Vam escollir un hotel just al centre de Segovia, al costat de la Plaza Mayor i dins del conjunt monumental de la ciutat. Una bona elecció.

Per a moure'ns cap a La Granja i l'estació vam utilitzar taxis que no costen res de l'altre mon.

Dia 1 - Dimarts 20 de juny de 2023 - L'aqüeducte i els voltants de l'hotel

Viatge sense cap entrebanc, malgrat una mica de "despiste" a l'estació de Chamartin, que ens deixa cap a quarts de tres de la tarda a la porta de l'hotel.

Deixem les maletes i anem corrents a dinar a un lloc recomanat pel taxista. Fem ben fet, un "cochinillo" com deu mana.

A la tarda feu un vol per l'aqüeducte, de punta a punta, i fem un vol pels carrers propers a l'hotel. Això inclou una primera visita exterior a la catedral i el palauets que l'envolten.

galfot001 galfot002 galfot003

galfot004 galfot005 galfot006

galfot007 galfot008 galfot009

galfot010 galfot011 galfot012

Esmorzar - a casa

Dinar - El Sitio

Sopar - La Casona
Dormir - La casa mudejar

Dia 2 - Dimecres 21 de juny de 2023 - El més important de Segovia i les fonts de La Granja

El matí el dediquem a recórrer amb una visita guiada un tros d'aqüeducte, la catedral per dins i l'Alcazar. Molt recomanable, guia estupenda amb les explicacions justes..

A la tarda agafem un taxi que ens porta fins a La Granja. És dimecres i sembla que avui obren les fonts monumentals que hi ha al jardí. A ritme de xiulet militar i seguint a una bandera roji-gualda anem recorrent les cinc fonts que funcionen aquest dia.

Tornada en taxi cap a la ciutat i relax fins a l'hora de sopar

galfot013 galfot014 galfot015

galfot016 galfot017 galfot018

galfot019 galfot020 galfot021

galfot022 galfot023 galfot024

Esmorzar - La casa mudejar
Dinar - El Figón de los Comuneros

Sopar - Pandora
Dormir - La casa mudejar

Dia 3 - Dijous 22 de juny de 2023 - Els afores de Segovia

Sortim de l'hotel i tot passejant amb tranquil·litat ens arribem fins al Monestir de Santa Maria del Parral, darrer lloc del mon on existeix una congregació de Jeronimos. Visitem primer l'església (en restauració) i després entrem a les primeres estances del Monestir. No hi ha massa a veure, és un ordre de clausura i no se'ls pot molestar.

Sortim d'allà anem caminant cap a la Casa de Moneda, just al costat, lloc on feien les monedes que circulaven per les mans dels ciutadans. Força interessant. És migdia i aprofitem per a dinar al restaurant del mateix museu. Molt bé.

A la tarda aprofitem que som per la zona i anem a visitar l'Església de la Vera Cruz, curiosa ja que té la planta de forma octogonal. Hi arribem resseguint un passeig fluvial que hi ha al costat del riu Eresma, ombrívol i fresc.

La tornada la fem per un altre passeig que hi ha fora de la muralla, si per anar ho havíem fet per la dreta, el tornar el fem per l'esquerra. Entrem per la Puerta de San Andrés i creuem el barri de la Juderia de Segovia fins a arribar altre cop a la Plaza Mayor. I cap a l'hotel.

Tornada l'endemà al matí sense cap incidència.